Online eten bestellen: gemak, upsell en kosten

In de afgelopen jaren heeft het online bestellen van eten een enorme vlucht genomen, waarbij gasten steeds vaker kiezen voor het gemak van het bestellen van maaltijden via horeca platforms. Uit de laatste rapportage van Rien de Koning van More2Market blijkt dat 30% van de bestellingen online gebeurt. 

Gemak en efficiëntie

Eén van de belangrijkste redenen voor de populariteit van is het gemak dat het biedt. Met een paar eenvoudige klikken kunnen gasten vanuit het comfort van hun eigen huis of kantoor maaltijden regelen, zonder de noodzaak om naar een fysieke cafetaria te gaan of te bellen. Het heeft niet alleen de manier veranderd hoe gasten eten regelen, maar ook wat.

Meerverkoop

Het is niet alleen een kwestie van het plaatsen, het is ook een kans voor cafetaria ondernemers om hun omzet te verhogen door middel van upselling. Het slim aanbieden van extra producten of menu upgrades kan niet alleen de totale transactiewaarde verhogen maar ook de algehele klanttevredenheid verbeteren door gasten meer keuzemogelijkheden en een verbeterde eetervaring te bieden. 

Effectieve upselling

Om upsell succesvol te laten zijn, moeten ondernemers strategisch te werk gaan. Het is van belang dat er een goed assortiment is opgebouwd, het benadrukken van populaire producten in het menu en inspelen op de voorkeur van de bestelgast. Het bestelplatform e-food kan jou als horecaondernemer hierbij helpen. Het draait afzonderlijk of als onderdeel van het datagestuurde horecaplatform NTF.

Geen abonnementskosten maar een vast tarief

We vinden het belangrijk dat de kosten die jij als ondernemer maakt in verhouding staan met het aantal aankopen dat daadwerkelijk wordt gedaan. Daarom betaal je alleen een vaste prijs per order. Dit maakt het vele malen voordeliger dan andere aanbieders. Dus, als je nog geen gebruik hiervan maakt of als je niet tevreden bent over je huidige platform, is het tijd om de volgende stap te zetten.
Contact